כל אסטרטגיית מסחר שמצליחה לאורך זמן, חייבת שיהיה לה רעיון מסחר, שכל, איזה שהוא יתרון בשוק, ואני רוצה לשתף כאן את רעיון המסחר של אלגואין👇

אם ניקח כדור בידינו ונזרוק אותו כלפי מעלה, נוכל לראותו עוזב את ידינו, מגיע לפסגת מעופו ואז משנה כיוון ונוחת למטה.🥎

מה שקרה הוא שהכדור, על אף שקיבל תנופה ועצמה בתחילת דרכו למעלה, נאלץ להיכנע בסופו של דבר לאחד מחוקי הטבע המוכרים והיסודיים שבהם, חוק המשיכה.

בדרכו למעלה עד לפסגה, עבר הכדור דרך אין סוף נקודות עד שהגיע לנקודה הגבוהה ביותר.

כל מה שקרה לכדור מיד לאחר שהגיע לפסגת מעופו, שונה לחלוטין מכל מה שקרה עד לאותו הרגע.

בדרכו למטה עובר הכדור שוב דרך אין סוף נקודות במרחב עד לנקודה האחרונה במסעו בה הוא נעצר.

עתה ניתן את הכדור בידיו של ילדנו ונבקש ממנו לזרוק אותו מעלה ולתופסו לאחר ירידתו. לא נאמר לו באיזו עוצמה לזרוק או לאיזה גובה על הכדור להגיע💁

לפני שיעשה זאת אנו יודעים בוודאות מוחלטת, בהנחה כמובן שילדנו אכן מקשיב ועושה כרצוננו (כאבא לשלושה ילדים, ההנחה הזו נכונה כמו ההנחה שאפשר להרוויח במסחר ידני תוך יומי 😂) רק את העובדות הבאות:

✅ 1. הכדור יעזוב את היד בדרכו למעלה בנקודה בלתי ידועה מראש במרחב

✅ 2. הכדור יגיע לשיא מעופו בנקודה בלתי ידועה מראש במרחב

✅ 3. הכדור יסיים את מעופו למטה, שוב בנקודה בלתי ידועה מראש במרחב

עתה, ננסה לנחש את מיקום אחת הנקודות הללו, נאמר את נקודת השיא של מעופו ממש לפני שהוא מתחיל בדרכו למטה, ונעשה זאת מיד לאחר שילדנו היקר יזרוק את הכדור למעלה.

מהו הסיכוי שלנו לנחש במדויק את הנקודה הזאת, שיא מעופו, כאשר איננו יודעים את עוצמת האנרגיה ההתחלתית שקיבל, זווית הזריקה, עוצמת החיכוך ומשקל הכדור?

בסבירות די גבוהה נוכל לקבוע שאף אם אנו מכירים את ילדנו, גילו ועוצמת שרירי ידו, הרי הסיכוי שננחש את הנקודה הגבוהה ביותר שאליה יגיע הכדור שואפים לאפס.
אפילו אם הצלחנו לנחש פעם אחת את אותה נקודה, מה הסיכוי שלנו לנחשה שוב?🤔

ובכן, אנו יכולים לקבוע די בוודאות כי לא ניתן לדעת מראש היכן וכמובן גם לא מתי יגיע הכדור לשיא מעופו.

אם היינו מהמרים פעם אחר פעם מה תהיה הפסגה שאליה יגיע הכדור, היינו מפסידים את כל כספנו עקב היחס שבין הסיכוי לסיכון

בהקבלה לשוק ההון הרי לא מעט משקיעים, חדשים כוותיקים, מנסים לנחש מידי יום ביומו עד היכן יעלה שוק המניות ומתי יגיע לשיאו..

לאיזה גובה תעלה אפל וכמה נמוך תרד טבע..

ממש כמעט מידי יום נקרא על מנחש חדש או ישן-חדש שמספר לנו שהשוק כבר מיצה את עצמו והוא בדרך למטה, אם לא מחר אז בעוד זמן קצר ממש.

אנו כבר יודעים כי לא ניתן לנחש את הנקודה הזאת במעופו של הכדור אז מדוע נוכל לדעת את הנקודה הזאת בשוק המניות?

נקודת התחלת העלייה בשוק המניות אינה ידועה (נקודת התחלת העלייה משתנה בהתאם לפרספקטיבת הזמן.

ניתן לקבוע כי השוק עולה מאז שנת 2009 או מתחילת שנות ה-90 או משנת 1931 או אף מתאריך קודם), עצמתו בלתי ידועה ומשתנה ללא הרף, זווית עלייתו משתנה תמיד והכוחות המתנגדים לעלייה הזאת הם רבים, משתנים ובחלקם אף בלתי ידועים.

ובכל זאת גורואים שונים הסוחפים אחריהם עדות מאמינים, מנסים לנחש שוב ושוב את הנקודה הגבוהה ביותר או לחלופין את הנקודה הנמוכה ביותר שאליה יגיע השוק.

מהו הסיכוי שיהיו צודקים? ואם במקרה צדקו, מהו הסיכוי שיהי צודקים שוב?

אנו מבינים שלא כדאי להמר על שיא מעופו של הכדור או של שוק המניות, אז בואו ננסה לראות על מה כן כדאי להמר והיכן משתנים יחסי הסיכון/סיכוי משמעותית לטובתנו.

אנו יודעים כי נקודת שיא מעופו של הכדור היא רק נקודה אחת בודדת במרחב אולם קיימות אין סוף נקודות שדרכן עובר הכדור עד שהוא מגיע לשיאו. כל נקודה כזו יכולה להיות נקודה נוספת שדרכה עובר הכדור בדרכו מעלה או יכולה להיות הנקודה האחרונה במעופו.

אם במקום להמר על קביעת נקודת השיא שאליה יגיע הכדור במעופו, היינו מהמרים כי כל נקודה תהיה רק נקודה נוספת במסעו כלפי מעלה והכדור ימשיך לנוע מעלה ללא הפסקה, הרי נהיה צודקים אין סוף פעמים וטועים רק פעם אחת.

הפכנו את יחס הסיכון/סיכוי וכעת הוא לטובתנו.🔥

⭐ אנו למעשה נהיה צודקים תמיד עד שנטעה פעם אחת⭐

בשוק המניות נהמר כי השוק ימשיך לעלות או לרדת ללא סוף עד אשר השוק יראה לנו כי אנו טועים.
מספר הפעמים שנהיה צודקים יהיה גבוה משמעותית ממספר הפעמים שנטעה.👏

בואו נחשוב על הימור נוסף שנוכל לעשותו.

אפילו מבלי לדעת את נקודת הזריקה ההתחלתית, עצמתה, כיוונה, נקודת השיא של המעוף, עוצמת החיכוך, משקל הכדור והזמן, עדיין נוכל להמר בביטחון כי בסופו של דבר הכדור יסיים את מעופו על האדמה מכיוון שאנו מכירים את חוק המשיכה.

בהקבלה לשוק ההון, אם נגלה תכונה משמעותית בנייר הערך שאנו סוחרים, תכונה בעלת עוצמה וחשיבות כמו למשל מוצר משמעותי, הנהלה יוצאת דופן, פטנט בעל חשיבות עצומה, טכנולוגיה חדשנית או תכונה מתמטית כל שהיא, הרי יכול להיות שמצאנו את "כוח המשיכה" של נייר הערך.

התכונה הזו צריכה להיות כזו שלא משנה מה יקרה לנייר הערך, בין אם יעלה או בין אם ירד, בסופו של דבר "כוח המשיכה" שלה ימשוך אותה בכיוונו, למעלה או למטה💥

היכן נכנס כאן המסחר האלגוריתמי?

ובכן, מסחר עם כיוון תנועת המנייה יחד עם איתור "כוח המשיכה" הקבוע שלה, הוא בסיס טוב להתחלת פיתוח אסטרטגיה.👌

כך פותחו האסטרטגיות של ALGOIN.AI שמקבלים בסדנה🔥

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *